نماي سيماني ساختمان

چ ماده مصنوعي روي زمين به طور گسترده اي از بتن در ساخت و ساز استفاده نمي شود. همانطور كه در مقاله اخير پوشش نماهاي بتوني در ژاپن ذكر شد ، اين ماده با دوام را مي توان در همه جا يافت ، بدون توجه به آب و هوا ، سنت هاي بومي يا زمينه جغرافيايي. با ايجاد طرح هاي بي شماري در هر شكل ، اندازه و رنگ ، چگونه مي توان بتن و كاربرد آن را هنگام ايجاد شهرهاي جديد و پاسخگويي به شرايط تاريخي درك كرد؟ با توجه به ويژگي ژاپني ، اين مجموعه نقش بتن در پرتغال را بررسي مي كند ، و نشان مي دهد كه چگونه زمينه ، فرهنگ طراحي و فرايندهاي ابتكاري اجازه ظهور مفاهيم و فضاهاي جديد را مي دهد.

گروه پروژه هاي زير نمونه هايي از سازه هاي بتوني جديد در حال ساخت در سراسر كشور را شامل برنامه هاي متنوع ، مقياس ها و شرايط محيطي مي كند. با استفاده از تركيبات مختلف سنگدانه ها ، بافت ها و مواد تقويت كننده ، همه اين طرح ها نحوه تجربه پاكت نامه ها و شرايط جرم بين فضاي داخلي و خارجي را كشف مي كنند.

مركز تفسير كه براي بيان داستان جنگ داخلي پرتغال طراحي شده است ، با نماي بتني سرخ رنگ ايجاد شده است. از بتن درشت براي يادآوري بافت هاي ساخته شده توسط دست انسان و ساخت ناهموار ساختمان هاي قرون وسطايي استفاده شده است. خلا v شكاف دار ساختمان را مي شكند ، به شيشه ها ، گالري ها و يك نيمكت طولاني كه به پارك نزديك مي رسد ، باز مي شود.


مسلماً مشهورترين اثر ساوتو د مورا ، استاديوم براگا با بسياري از حركات طراحي ظريف و قدرتمند ايجاد شده است. به عنوان مثال ، موقعيت دقيق ورزشگاه به افراد خارج از ميدان اجازه مي دهد تا بازي را نيز تماشا كنند. اين ساختمان از معدن مجاور تراشيده شده است و كابلهاي فولادي با سقف سايبان تركيب مي شوند تا هر دو طرف مزرعه را به هم متصل كنند. جايگاههاي بتني با دقت شكاف خورده و با شرايط منظره موجود همسو بودند.




 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.